LMCG Instagram

Rozwiązywanie problemów – kluczowy element skutecznego zarządzania w kulturze Lean

 

Jednym z filarów efektywnej organizacji jest zdolność szybkiego identyfikowania przyczyn źródłowych problemów oraz ich eliminowania lub ograniczania. Jest to jedna z podstawowych i kluczowych kompetencji pracowników którzy są najcenniejszym zasobem w organizacji. Dlatego właśnie skuteczne i systematyczne rozwiązywanie problemów znajduje się w ścisłej czołówce najbardziej pożądanych umiejętności.

Szkolenie online

w formie warsztatów z konsultacjami dla zamkniętych grup. W celu ustalenia terminu zapraszamy do kontaktu: biuro@lmcg.com.pl

 


Program:

  • Diagnozowanie oraz definiowanie problemów (5W2H, SMART)
  • Poszukiwanie przyczyn źródłowych problemów
  • Poznanie wybranych technik rozwiązywania problemów jak: Diagram Ishikawy, 5x WHY, Matryca priorytetów
  • Rozwiązywanie problemów / znalezienie źródła / przyczyny problemu i określenie Action
  • Plan do rozwiązania danego problemu (w oparciu o raport A3)

Efekty:

  • Umiejętność rozwiązywania problemów w sposób ustrukturyzowany
  • Umiejętność stosowania wybranych metod rozwiązywania problemów
  • Znajomość warunków jakie trzeba uzyskać, aby rozwiązać problem właściwie​

Metodologia:

Wstęp teoretyczny

Filmy/zdjęcia

Dyskusja


Prowadzący

  • Dyrektor Zarządzający i Senior Konsultant realizujący doradztwo, szkolenia, wdrożenia w zakresie LEAN/KAIZEN oraz kompetencji miękkich w tym coachingu i TWI. Prowadził wykłady na studiach podyplomowych Akademia KAIZEN na Politechnice Warszawskiej, Lean w usługach w Szkole Głównej Handlowej Flow Management na WSIZ w Rzeszowie. Specjalizuje się w treningach, doradztwie oraz wsparciu przedsiębiorstw ​ w obszarze wdrożenia KAIZEN, LEAN Management, jest ekspertem z obszaru organizacji produkcji. Doradza i prowadzi projekty w obszarze fundamentów KAIZEN, TPM (zgodnie z JIPM), GEMBA KANRI (Standaryzacja Menedżerska), HOSHIN KANRI, Problem Solving Story oraz Flow Management.​ ​​

Rafał Palonek

 

 

 
^