Rozwiązywanie problemów – kluczowy element skutecznego zarządzania w kulturze Lean
Jednym z filarów efektywnej organizacji jest zdolność szybkiego identyfikowania przyczyn źródłowych problemów oraz ich eliminowania lub ograniczania. Jest to jedna z podstawowych i kluczowych kompetencji pracowników którzy są najcenniejszym zasobem w organizacji. Dlatego właśnie skuteczne i systematyczne rozwiązywanie problemów znajduje się w ścisłej czołówce najbardziej pożądanych umiejętności.
Szkolenie online
w formie warsztatów z konsultacjami dla zamkniętych grup. W celu ustalenia terminu zapraszamy do kontaktu: biuro@lmcg.com.pl
Program:
- Diagnozowanie oraz definiowanie problemów (5W2H, SMART)
- Poszukiwanie przyczyn źródłowych problemów
- Poznanie wybranych technik rozwiązywania problemów jak: Diagram Ishikawy, 5x WHY, Matryca priorytetów
- Rozwiązywanie problemów / znalezienie źródła / przyczyny problemu i określenie Action
- Plan do rozwiązania danego problemu (w oparciu o raport A3)
Efekty:
- Umiejętność rozwiązywania problemów w sposób ustrukturyzowany
- Umiejętność stosowania wybranych metod rozwiązywania problemów
- Znajomość warunków jakie trzeba uzyskać, aby rozwiązać problem właściwie
Metodologia:
Wstęp teoretyczny
Filmy/zdjęcia
Dyskusja
Prowadzący
- Dyrektor Zarządzający i Senior Konsultant realizujący doradztwo, szkolenia, wdrożenia w zakresie LEAN/KAIZEN oraz kompetencji miękkich w tym coachingu i TWI. Prowadził wykłady na studiach podyplomowych Akademia KAIZEN na Politechnice Warszawskiej, Lean w usługach w Szkole Głównej Handlowej Flow Management na WSIZ w Rzeszowie. Specjalizuje się w treningach, doradztwie oraz wsparciu przedsiębiorstw w obszarze wdrożenia KAIZEN, LEAN Management, jest ekspertem z obszaru organizacji produkcji. Doradza i prowadzi projekty w obszarze fundamentów KAIZEN, TPM (zgodnie z JIPM), GEMBA KANRI (Standaryzacja Menedżerska), HOSHIN KANRI, Problem Solving Story oraz Flow Management.
Rafał Palonek
